Pozytywny wizerunek firmy jest rzeczą niezwykle ważną w biznesie. Od tego czy klienci mają dobrą opinię o firmie zależy częstotliwość korzystania z usług i produktów danej marki.
Zaufanie i pozytywny wizerunek jest też niezwykle ważne w rozmowach biznesowych i to właśnie od tych czynników w dużej mierze zależy skuteczność rozmów oraz ostateczne ustalenia dotyczące współpracy pomiędzy firmami. Na wizerunek firmy wśród kontrahentów i konsumentów wpływ ma wiele czynników. Wśród nich można wymienić:
Pracowników
Pracownicy są przedstawicielami firmy, ich wygląd, zachowanie i wiedza budują wizerunek przedsiębiorstwa. Jeśli klientów wita niechlujnie ubrany pracownik, albo podczas spotkania biznesowego przedstawiciel firmy jest nieodpowiednio ubrany – firma będzie postrzegana jako niepoważna. Dlatego pracownicy, którzy mają kontakt z kontrahentami powinni dbać o swój wygląd. Jak dobrze wyglądać? Przede wszystkim należy zwrócić uwagę, aby ubrania były wypracowane, dobrane do siebie i pasujące do sytuacji. Ubiór w biznesie ma ogromne znaczenie, jest wyrazem szacunku dla osób, z którymi prowadzone są rozmowy, tworzy wrażenie profesjonalizmu i wzbudza zaufanie. W przypadku kobiet do formalnego stroju biznesowego może być zaliczona biała koszula damska oraz garsonka, zaś u mężczyzn będzie to koszula z długim rękawem oraz garnitur.
Kup koszulę damską: https://www.niren.pl/pl/p/Klasyczna-biala-koszula-damska/2755
Nie tylko wygląd pracowników jest istotny ale także ich wiedza, umiejętności i podejście do drugiej strony. Pracownicy firmy powinni być wykwalifikowani, znać się na swojej pracy, umieć udzielić odpowiedzi na wszystkie pytania, a jeśli nie leżą one w zakresie ich kompetencji, to powinni nawiązać kontakt z osobą będącą w stanie udzielić takich odpowiedzi. Poza profesjonalizmem ważne jest też podejście do klienta czy kontrahenta. Profesjonalna obsługa, miła i uśmiechnięta to także element wpływający na budowę wizerunku.
Podejmowane przez firmę działania charytatywne
Społeczna Odpowiedzialność Biznesu już od kilku dobrych lat robi w Polsce i na świecie zawrotną karierę. Firma, która działa na rzecz społeczeństwa czy środowiska naturalnego postrzegana jest dużo lepiej niż przedsiębiorstwo, które widzi jedynie zysk. Ponadto podejmując określony typ działań można przyciągnąć uwagę klientów i kontrahentów zainteresowanych danym tematem. Podejmowanie działań charytatywnych to kolejny element budowania wizerunku przedsiębiorstwa.
Identyfikacja wizualna
Aby przedsiębiorstwo nie było mylone z żadną inną firmą na rynku musi posiadać własny znak firmowy – logo, powinno operować też kolorami, które będą się jasno kojarzyły z firmą i pozwolą odróżnić ją od konkurencji. Istotą działań związanych z identyfikacją wizualną jest właśnie wykreowanie wizerunku, który będzie odróżniał firmę od innych przedsiębiorstw na rynku. Klient czy kontrahent widząc logo, powinien je jednoznacznie i nieomylnie kojarzyć z daną marką. Przykładem skutecznie działającej identyfikacji wizualnej jest logo marki Nike, Chanel czy Lexus, z tych firm warto brać przykład.