Big data to temat coraz bardziej popularny i znany. Z jednej strony ogromne hurtownie danych są źródłem wiedzy dla marketingu i biznesu. Z drugiej strony konsumenci mogą mieć obawy, że rozwój tego zagadnienia idzie w parze z ich mocniejszą inwigilacją.
Coraz szersze możliwości analizy i coraz większe ilości danych
Upowszechnienie się tego zagadnienia sprawiło, że wiele firm zaczęło świadomie gromadzić dane i obecnie w bardzo płynny sposób są gromadzone w czasie rzeczywistym, co pozwala na przeprowadzanie dogłębnych analiz. Informacje płynące z danych pozwalają między innymi na lepsze dopasowanie oferty do klienta, personalizację przekazu reklamowego, bardziej precyzyjne szacowane cen. Korzyści jest wiele i jak widać, coraz więcej przedsiębiorców wykorzystuje ten potencjał. Coraz częściej mówi się też o tym, że firmy zaczynają konkurować między sobą w tym, kto lepiej potrafi interpretować dane i wykorzystywać je na swój własny użytek. Samo zbieranie danych nie jest wystarczające- trzeba jeszcze umieć wykorzystać wiedzę z nich płynącą w praktyce.