„Nie ma Cię w internecie, to nie istniejesz” – ten utarty frazes niesie w sobie dużo prawdy, zwłaszcza dla przedsiębiorstw i firm. Jeśli firma nie ma swojej strony internetowej wielu spośród klientów, którzy poszukują oferowanych przez nią usług, nie wie o jej istnieniu, a przez to znacznie zmniejsza się grupa potencjalnych odbiorców. Z tego też względu chcąc przyciągać klientów i stale powiększać ich grono należy zadbać o odpowiednią stronę internetową, dobra konstrukcja takiej strony może natomiast sprawić, że klient nie tylko ją odwiedzi, ale także zdecyduje o dokonaniu zakupu za jej pośrednictwem, jednak aby tak się stało tworząc stronę należy pamiętać zarówno o prawidłowej budowie pod kątem kodu, wymagań SEO, jak i marketingu. Aby wszystkie te warunki zostały spełnione najlepiej jest zlecić jej budowie osobom, które posiadają wiedzę we wszystkich tych trzech dziedzinach, takich ludzi można znaleźć pod tym linkiem – brandbay.pl/projektowanie-stron-www.
Prawidłowa budowa od strony informatycznej
Pierwszym elementem budowy strony jest prawidłowy kod, nie powinna ona zawierać żadnych niepotrzebnych elementów kodu, nie powinien on być także nadmiernie rozbudowany. Często osoby tworzące strony internetowe korzystają z gotowych CMS – ów, czyli systemów zarządzania treścią, do najpopularniejszych należą WordPress, Joomla, Windu, Concrete 5. Strona już na tym etapie powinna zostać zaplanowana jako responsywna, czyli wyświetlać się na urządzeniach mobilnych. Jak pokazują badania coraz więcej osób korzysta z internetu za pośrednictwem smartfonów czy tabletów, dlatego też ważne jest, aby mogli oni komfortowo przeglądać stronę, inaczej nawet jeśli na nią trafią – szybko ją opuszczą, bo nie będą mogli wygodnie z niej korzystać. Wygoda korzystania jest kolejnym elementem o jakim należy pamiętać już na etapie budowy strony, powinna ona być przyjazna dla użytkownika, czyli posiadać intuicyjny interfejs, pozwalać na łatwe odnajdywanie informacji i przeszukiwanie strony. Ważny jest też odpowiedni dobór kolorów tła i czcionki, aby tekst był widoczny i czytelny, a zdjęcia dobrze się prezentowały na stronie.
Strona zgodna z zasadami SEO
Jeśli chcemy zatrzymać klienta na stronie, musimy najpierw sprawić, by trafił on na tę stronę, a będzie to możliwe, jeśli strona będzie widoczna w internecie, czyli będzie pojawiała się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania, bo jak pokazują badania internauci najczęściej odwiedzają strony właśnie z TOP10. Jest wiele kryteriów, które powinna ona spełniać, aby móc uzyskać tak wysokie pozycje, począwszy od odpowiednio skonstruowanych metadanych, przez prawidłową budowę od strony kodu oraz responsywność, aż po zawarcie w tekście na stronie słów kluczowych, na które firma chce uzyskać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.
Strona zbudowana według wszelkich marketingowych prawideł
Teksty na stronie powinny być merytoryczne, ale powinny także zawierać zachęcenie do podjęcia określonej akcji, czy to złożenia zamówienia za pośrednictwem strony, odwiedzenia sklepu firmowego czy kontaktu telefonicznego. Dobrze, jeśli będzie możliwość złożenia zamówienia poprzez stronę lub przesłania zapytania ofertowego, dzięki temu klient jeśli podejmie decyzje będzie mógł od razu podjąć działania i nie ma ryzyka, że się rozmyśli. Teksty powinny być napisane ciekawym językiem, poprawne stylistycznie i opatrzone zdjęciami, które urozmaicą je, będąc jednocześnie elementem sprzyjającym podjęciu decyzji. Użytkownik widząc produkt nabierze do niego większego zaufania i tym chętniej po niego sięgnie. Jak już wspomniano należy jednocześnie pamiętać, aby w tekstach znalazły się słowa kluczowe, które wychwycą roboty wyszukiwarki, dzięki czemu strona wyświetli się w wynikach wyszukiwania, jeśli użytkownik wpisze te słowa.
Strona internetowa to potężne narzędzie marketingowe, jednak musi być ono prawidłowo skonstruowana, aby działało poprawnie i przynosiło realne efekty sprzedażowe, a tym samym zyski dla firmy.